mkt tankar..

Livet har mycket frågor,
och man förväntar sig lika många svar.. 

Redan som liten tänkte jag på saker som ingen kunde finna något bra svar på, 
jag lärde mig att lita och tro på det stjärnorna visade och sa till mig. 

Jag minns när jag en sen sommarkväll inte kunde somna, 
jag funderade på vad som händer efter döden.

Frågan var stor,
Svaret fanns inte..

Till frågan vem jag är har jag funnit svaret.

Svaret till frågan varför jag lever som jag gör, letar jag fortfarande efter.

Och frågan varför saker händer just mig finns det inget riktigt bra svar på.. 

Livet är som ett stort mysterium som vi kastas in i, 
utan minsta förvarning ska vi nu klara av reglerna,
sånna regler vi inte ens visste fanns..

Det är som ett spel.. 
Man måste våga chansa, leva och dö för att komma fram till slutet.. 

Hur mycket tid man än lägger på att leta så kommer man nog aldrig finna alla svaren,
tror det är en del av den sanna vardagen.. 
Människan skulle nog inte trivas med att leva om de redan visste allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0