21/12

Sover.

Djupt. 

Lever i drömmarnas och John Blunds värld.

Har alltid känt mig hemma i denna värld. 

Men nu är det ändring på det.
Vaknar varje natt, klockan 05.00, i stor panik och ångest av mitt egna dämpade skrik.

Sekunden innan jag vaknar finns han där, han med kniven.

Tänk dig, du ligger på rygg i din säng. 
Sover.
Tittar upp mot taket, där står han. 
Ett ben på varsida om din kropp.
Står där på sina knän, tittar ner på dig där du ligger helt hjälplös. 
Han höjer sin hand, du följer den med blicken.
När den är precis framför dig, bara någon enstaka decimeter ser du det.
Det är en kniv. 
Mannen som står där över dig, är inte ute efter dina saker i ditt rum,
han är ute efter dig !
Hans dröm och plan är att du inte längre ska finnas vid liv. 
Han är ute efter din själ. 

Varje natt.
Samma man. 
Samma kniv.
Samma rörelser.
Samma rädsla innan du ska somna. 

Det är det jag lever med, vågar inte längre sova när klockan slår 5.
Vill inte träffa honom igen.. 

Kommentarer
Postat av: Joakim

Stackarn finns här för att skydda dig glöm aldrig de. Vill vara hos dig så jag kan skydda dig ännu mer, hoppas vi ses snart. Ha de bra så länge och försök sova gott. Pussheejs

2008-12-21 @ 04:26:16
URL: http://joakimgranholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0