12-14/8

HejHallå!

Hemma från Sthlm ännu en gång då. Gillar detta med att åka dit en gång i veckan, det är lite lagom så. Har ännu en gång kommit fram till att Sthlm nog kommer bli min framtida hemstad, gillar staden starkt! 

I onsdags blev det till att springa runt i affärerna.. Men när vi hittade ett par byxor till mamma och inte till mig tappade jag allt tålamod och tyckte inte det var roligt längre, men så gick vi iaf in på Carlings, mest för skojs skull, och fick hjälp av en jättenice snubbe där, så jag gick därifrån som en stolt ägare till ett par nya byxor, exakt samma som snubben som hjälpte mig hade på sig, hahah, så typiskt mig.. Sen efter det blev det iaf att gå ut och äta lite på kvällen och sånt, de va mysigt!

Sen på torsdagen var vi på skansen, riktigt fint ställe, fina små söta hus att kolla inne i och sånt, sen massa söta små djur med. Ville sno med mig en björn hem, men mamma sa att det var svårt att ta den när det var så mycket folk, och att den skulle vara svår att frakta med lite diskret på tåget.. så det blev inget med det. Sen när vi åkte från skansen så började det regna jättemycket, så vi flydde in på slottet för att skydda oss, men blev utkastade efter en stund när de skulle stänga, så då fick vi åka hem ist. så klarade vi oss hyffsat bra mot allt vatten och alla pölar, hur bra man nu kan klara sig när det vräker ner vatten hela tiden och det åskar och blixtrar precis ovanför våra huvuden, men så trampar jag rätt på mattan som låg precis utanför hotellets dörr så det skvätter vatten säkert en halv meter åt alla håll, haha de va lite kul! 
Och sen på kvällen blev det att ännu denna gång åka in till gamla stan för att äta lite och så, dock regnade det så var inte lika mysigt, men fint iaf. Kom fram några turister som frågade mamma om hjälp att hitta vägen med, men det gick nog inte så bra, eftersom mamma kände sig som lika mycket turist som dem.. 

Sen Idag, fredag alltså, blev det att åka ut till Skogås och Anton, det är ju givet när man är i Sthlm. Så gick runt sjön lite och visade mamma Skogås runt lite och sånt, det var trevligt. Längesedan mamma och Anton träffades nu också ju, så det var lite kul att de fick ses igen med. Sen följde Anton med oss in till centralen för att släppa oss vid tåget.. 
Sen blev det ju bara en lång resa hem igen.. Alltid lika sorgligt att lämna Sthlm, fast lite lättare idag när man inte tagit så nära inpå Anton, blev inte så jobbigt att släppa honom då iaf.. 

Sen när man kom hem blev det att packa upp för att kunna tvätta för att sedan kunna packa ner allt igen.. Flytt som gäller i morron ju! Lite jobbigt att packa ner allt och lämna sommaren och sånt.. men man kommer ju hem igen. 
Vet dock inte ännu hur det blir med mitt internet i Båstad, så kanske inte kan skriva blogg fören nästa helg om jag har otur.. Det känns jobbigt, fast ifall det är på det viset så ska jag kolla upp lite mer med det, för orkar inte leva ett år till utan internet.. 

Fast nu blir det nog till att sova snart, upp tidigt i morron och packa det sista och köra neråt.. 
Ha det fint! 
Pussheejs<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo det va mkt lättare att släppa dig efter bara träffats en stund :) men allafall vill man ju ha dig kvar mkt längre!! alltid jobbigt att bli lämnad ensam efter att ha haft dig här.. men blir alltid bättre dagen efter :D sluta aldrig åka hit o träffa mig<3



2009-08-15 @ 00:41:31
Postat av: AiM

Jag som kommenterade föresten XD

2009-08-15 @ 00:42:09
Postat av: Johan:)

hon sa att du intefick ta med en björn hem?:O

men om du tar hemen björnunge då?:D

om om du intetar hem den till dig så ta en till mig iallafall,björnar e sjukt söta:D:D

2009-08-15 @ 01:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0