8-9/8

Hallå i stugan!

Missade ju att skriva igår, så dagens får bli lite från igår och lite från idag tänkte jag.

Igår var jag på stranden hela dagen, riktigt varmt och skönt!
Sen blev det att äta lite och snacka med broder i tel, han har det bra och tycker det är kul och sånt även om det tydligen bara för tillfället sitter och klipper ut biljetter, men var skönt att höra att han trivs med att ha kommit tillbaka.
Sen på kvällen kom Simon hit, då blev det att glo lite film och sen åkte vi ner till stranden, riktigt fint va de där nere, mycket stjärnor att kolla på också, sånt gillar ju jag. Sen åkte vi hem och glodde på film igen fast den var inget bra så vi bestämde oss för att sova ist.  

Så vaknade man idag av att grannen höll på att banka och spika och sånt, fast de gjorde inte så mycket för Simon var ändå tvungen att åka hem så hans moder kunde ta bilen.. Men det var iaf fint att träffa honom, han var lätt att snacka med och så, så det blev inte sådär jobbiga tystnader eller panik för man inte kom på något att göra..

Så efter han åkt så åt jag lite och duschade, sen övriga dagen har jag mest suttit ute och läst..
Läser en bok som heter "Bakom stängda dörrar" och är en sann historia, den handlar om en 14-årig tjej som bor hos sin pappa, även samma person som försökte döda hennes mamma. Flickan, vid namn Kristina, blir efter en tids boende hos sin far, inte enbart hans dotter utan även hans flickhustru. Hon föder efter en tid honom två barn. 
Boken är skriven av Kristina själv, nu som vuxen. Den är rätt bra, lite seg och upprepande i vissa lägen, men svårt att lägga ifrån sig och attt inte slutföra. 

Jag körde lite idag med, det gick riktigt fint faktiskt, känns verkligen som man börjar ta sig någonstans nu och som att man kanske kommer kunna slutföra detta snart. Dock hände det rätt mycket på den korta tid vi var ute, först blir vi bombade av massa ekollon eller något så både jag och pappa blir skiträdda, sen exakt efter det möter vi ett femtio-tal motorcyklar som vi blir lite facinerade (stavas?) av, sen efter en stund håller tre bilar framför oss på att krocka då den ena ska köra om den andra medan den tredje svänger åt vänster på samma gång, pappa skriker och jag blir helt förvirrad. Sen hamnar vi bakom någon som kör i 30 på en 70 väg, troligtvis för han tyckte utsikten var så fin, så efter typ fem minuter kör han in på en liten väg för att kunna släppa förbi mig. Och sen sist men inte minst åker vi hem till Emma för att hämta min tröja, och sen blev det att fara hemåt.

Sen ikväll har jag även träffat Stina, så gick vi runt och snackade lite och sånt som vi brukar, lika trevligt som vanligt! 

Och sen kom jag hem, satte igån Winnerbäcksfilmen och det är där jag sitter nu. Älskar verkligen den filmen, tittar iofs nästan aldrig utan har den mer i bakgrunden, typ som nu, men den ger mig så mycket känns det som..

Och nu när jag då blir klar med detta för idag så tänkte jag läsa igenom min text som jag planerar att skicka in till Augustpristävlingen, fast vet inte om den är något bra.. Hjälp!!? 

Jappjapp, det var det för mig för idag..
Ha det fint! 
Pussheejs<3

Kommentarer
Postat av: Lucas

Johanna, du verkar ha gjort en hel del roligt och sådant men värst av allt måste ha varit när du körde bil och de du berättade om där att ni blev rädda eller bilen något:S lät också väldigt roligt för den delen du..

Men säg till mig om jag hjälpa dig med Augustpristävlingen;)

MVH Lucas

2009-08-10 @ 01:49:48
Postat av: AiM

Ha ett lyckligt liv med din Simon... HERREGUUUD va du smsar med honom!! Ja, jag såg att du kärlekar dig med honom.

2009-08-10 @ 01:53:33
Postat av: AiM

btw... kul med din lilla körning idag allafall XD härligt med folk som njuter ;D

2009-08-10 @ 01:55:54
Postat av: Nyfiken *-)

Vilken är Simon då?! :)

2009-08-10 @ 13:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0