22/12

Sitter hemma hos älsklingen, han tar just nu sig en liten go dusch och jag skriver här.
Dagen idag har vart lite smått intressant må jag säga, vaknade och så precis som vanligt, inget märkvärdigt med det.
Men sen började det, först började det med att jag satt inne på mitt rum i lugn och ro, så hör man *Paaang, kraaacsh* så låter det ungefär som att en julgranskula från granen trillat ner, så reser mig och går och tittar. Men nej, då är det inte en liten kula som trillat, utan hela granen! Började skratta skitmycket, sen fick jag smått panik när jag såg att de rann massa vatten från den, så ringer mamma och försöker berätta allt och få hjälp. 
Sen när man försöker resa den upp så kan den inte stå själv, utan får luta den mot väggen. Så man sitter där på golvet, försöker balansera en gran, torka flera liter vatten och undvika att få både barr och splitter från kulan i fötterna, inte det lättaste må jag säga! Men duktig som man är lyckas man ju! Stolt!
Sen skyndade jag mig för att bli klar så jag skulle ta tåget vid 14.20 till Kungsbacka, typ halvt springer genom snöstormen till stationen. Så sätter man sig på tåget, men då är det problem med bromsarna, så vi kommer ingenstans, och efter en timma har vi lyckats ta oss cirka 50 meter kanske, då bestämmer sig lokföraren att vända och köra tillbaka till Falkenberg igen, där vi får springa över till andra sidan för att hoppa på det tåget som egentligen skulle gå 15.20, men eftersom det redan var fullt med folk på det tåget och vi som fick byta också var rätt många tog det jättelång tid innan de lyckats trycka in alla människor i tåget. Så vi lämna Falkenberg vid 15.40 ist för 14.20 som jag skulle. Och så trodde man att allt var frid och fröjd, men neheedå! för då tar det skitlång tid innan de lyckats byta resenärer i Varberg och sen när de väl lyckats med de och vi åker, ja då stannar vi utanför Kungsbacka typ, "vi står nu stilla på grund av signalfel, vi vet inte hur länge det tar att fixa", dock tog det inte så lång tid att fixa så åkte vidare. Var sedan framme i Kungsbacka typ 16.08. 
Finns massa mer att säga om tågresan men tror inte någon orkar läsa de. 
Sen blev det iaf att fira lite jul med Simons pappa och annat folk, fick två paket, en aladdinask och en trisslott, vann 50 kronor! 

Sen har jag och Simon lekt lite i snön, det hela börja med att vi drack varm choklad, men sen skulle han kolla om de var is på ån, och sen helt plötsligt låg jag ner i snön! 

Nu ska vi åka och hyra film, ha det fint så skriver jag mer i morron! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0