17/12-09

Hallå i kylan!

Idag är det torsdag och det betyder att det var sista dagen i skolan idag innan det blir jullov, underbart! 
Skolan var ju iofs hyfsat onödig även idag. Började med lite natur, men eftersom det var så förskräckligt halt ute idag så körde bussen långsammare än en ihjälfrusen pingvin, så även idag kom vi försent men det gjorde inte så mycket. Så iaf på naturen svarade vi på lite frågor på det vi gått igenom förra veckan, så det var lätt som en plätt och tog typ 15 min kanske. 
Sen blev det att ha idrott, även där körde bussen till idrotten långsammare än en ihjälfrusen pingvin plus att den vägen vi brukar ta var helt igensnöad så fick köra världens omväg så tog ännu längre tid bara det. Men vi kom ju fram till slut, då blev det lite mörkergömme, lite intressant att ha idrott på 7 personer varav 2 inte hade idrottskläder och inte fick vara med typ. Men iaf, jag kände mig riktigt bra på mörkergömme idag, för jag brukar aldrig lyckas ta mig enda fram och ta ärtpåse, men idag tog jag flera stycken, Stolt! Så jag och Simon vann nästan, bara att vi missade alla 5 poängsgrejer och den jag tänkte ta nådde jag inte upp till så fick strunta i den, orättvist att Hasse är mycket längre än mig! Sen efter mörkergömmet blev det iaf lite badminton, var dock lite segt när det inte var en match liksom, men de funka. Sen blev det lite styrka med armhävningar, rygglyft och sit-ups. Efter det var lektionen slut. Märkte då när jag kom hem sen på eftermiddagen att jag ökat antal blåmärken på mina ben, mest knän, och det lilla jag hade innan har tydligen gått och blivit ännu större. Dumma Simons vägg som ger mig blåmärken, och dumma mörkergömmelekar som ger mig ännu flera. Har kommit på att jag borde skaffa jättemycket benfett på benen, då skulle jag inte slå i mina ben så hårt! Hahah lycka till säger jag bara! 
Men efter idrotten blev det iaf att äta lite, eller två pannkakor rättare sagt, det var det som skolan bjöd på såhär dagen innan jullovet, de slår på stort nu innan jul känner jag! 
Sen blev det samhäll, kollade först på två små filmer typ, sen lekte vi leken stad och land, och sen slutade vi. Jag och Hasse äger på stad och land! Dock vann vi inte riktigt, men om man räknat som vi gjorde så hade vi vunnit iaf en av två gånger. 
Sen slutade vi, så blev det att åka hem, äta lite och vila sig. Sen har jag och Jessica vart duktiga och städat hela huset, så nu är här riktigt fint igen. Och sen åt jag lite soppa som Jessica gjort för ett bra tag sedan som hon visade mig fanns i frysen, riktigt god är den! Sen blev det att packa lite. Hittade en kjol i min garderob,
som för övrigt innehöll två t-shirts, är så bra på att använda garderoben känner jag!
Och nu blev det att värma sig en mugg varm choklad att dricka sig lite varm med. Har svinkallt i mitt rum, för har öppnat fönstret för att få in lite frisk luft. Så när jag står och väntar på att mjölken ska bli varm tänker jag den smarta idén att jag vill ha fruktsallad också, så öppnar jag kylen och ska plocka ut all frukt jag äger, och hittar enbart ett äpple, blev lite lätt besviken där men tänkte "äh skitsamma, fruktsallad är alltid en fruktsallad även om den för tillfället bara råkar innehålla ett äpple" så jag skar ner det till små "båtar" och gick och satte mig här.
Så nu är det varm choklad, fruktsallad på äpple, bloggskrivande och musik som gäller.
Sen tror jag faktiskt att det har börjat snöa igen, mysigt!
Herregud vad mycket jag skriver idag, tror jag hade väldigt stor lust att skriva för känns som jag skulle kunna fortsätta berätta hur mycket som helst. men tror jag ska sluta för tror inte det är någon som orkar läsa allt jag har att säga just nu.
Känner mig faktiskt riktigt glad idag. Du vet, en såndär dag när man typ sitter och tänker "idag mår jag bra, nu är jag glad" typ så känner jag mig, varför vet jag inte riktigt.

Pratade jättelänge med Andreas igår, och han klagade lite på att jag inte skriver om honom här längre så nu gör jag det. Men iaf, det var kul att prata med honom, speciellt när man såg honom i cam samtidigt, han såg så kul ut när han satt och proppa in massa chips i munnen, speciellt den gången det såg ut som han spotta ner dem i påsen igen. Hoppas hans lilla sång han skulle sjunga idag på avslutningen gick fint och att inte hela skolan han går på blev helt döva nu inför julen, men det tror jag inte de blev. Får se om jag kommer hem imorron och kan träffa honom eller om han åkt hem redan då.

Sen så vill jag bara avsluta hela detta långa fina inlägg med att säga att jag älskar min Simon och att jag saknar honom jättemycket och hoppas att vi snart kan ses igen!



Kommentarer
Postat av: Simon

Du är massa saknad och jag älskar dig!! <3

2009-12-17 @ 21:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0