25/7 -morron

God morron!

Drömde så konstigt inatt, de va en såndär dröm som man nu efteråt funderar på varför man inte vaknade mitt i den som man gör på andra mardrömmar, men samtidigt tycker man inte den var så hemsk.. 

Den gick iaf ut på att jag var i stan med Emma, Thea och lite annat folk, som jag inte minns vilka de va nu, så satt Thea och hällde hallonläsk på borde, så blev den först blå när den kom på bordet och sedan röd, så satt vi och diskuterade hur det kunde vara så, helt plötsligt kom någon fram och ställde sig bakom mig och sa 
- Jag är från polisen, skulle du vilja ställa dig upp ¨
så ställer jag mig upp och då säger hon 
- Det där ser ut som Hans jacka, du får följa med mig.. 
Och helt plötsligt så var jag anklagad för mord på Hasse..

Asså Hasse i min klass, liksom var tusan kom han in i min dröm helt plötsligt för, och som mördad, de är sjukt! 

Men iaf, så jag fick springa efter den där polisen ett tag och de anklagade mig bara mer och mer, de sa att jag hade hans jacka, rätt storlek på mina fötter osv. så de tyckte jag stämde in på mördaren.. 
Så släppte de mig ett tag, med bestämmelsen att jag inte fick lämna Falkenberg, så jag gick till nått ställe som tydligen skulle vara mitt hem, för där satt Emma och vänta, så satt vi och snacka lite, sen såg jag min kudde och började gråta

varför förstår jag dock inte riktigt.. 

Sen satte jag mig vid msn och då började Simon snacka med mig och ville att jag skulle komma till honom, så sa jag att jag inte kunde, eftersom jag inte fick lämna Falkenberg för polisen, då blev han jättesur och besviken, och då började jag gråta igen.. 
Sen gick Emma ut, och jag blev helt själv, så kom mamma dit och pratade med mig och sa att hon skulle börja utbilda sig till polis så skulle hon lösa fallet själv så jag slapp bli anklagad. 

Inte för att jag riktigt nu i efterhand förstår hur hon tänkte hinna med det innan allt blir försent..
 
Sen kom polisen, så höll de på att förhöra mig och massa sånt ett bra tag, sen bad de mig att ta av mig jackan som de trodde var Hasses, så då gjorde jag det så sa polisen 
- Ooh vilket fint armband, vart har du köpt det? 
så sa jag 
- Jag fick det av mamma när hon och pappa vart i Grekland. 
då sa polisen, 
- Jag får se. 
så sträckte jag fram min hand och då stirra polisen på min arm och skrek 
- Meeen lilla gumman, du skär dig, varför det!!? 
så svara jag 
- Mår inte bra.. det är en fin känsla att se blodet, man slipper lida för stunden.. 
så sa polisen, 
- Då är det nog inte du som mördat Hasse, eller så är det det eftersom du skär dig, du försöker komma över smärtan 
så sa jag, 
- Det är inte jag, han är min vän, jag skulle aldrig göra något sånt mot honom! 

Sen vaknade jag, så jag vet inte om jag blev anklagad eller släppt, vet inte heller om mamma lyckades bli polis och har fortfarande inte fattat riktigt det med varför läsken blev blå.. 

---


Sen när jag satt och läste tidningen idag så läste jag serierna, och när jag kom till zits så börja jag skratta skitmkt..
Den va så sann idag! 


Kommentarer
Postat av: Stefan

Hahaha den va ju bra!!!

2009-07-25 @ 13:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0