4/7

Hejhå Hejhå!

Lördag idag då.. Idag har det faktiskt, tro det eller ej, hänt lite saker..
Började med att vakna precis som vanligt vid 9, gick upp och tänkte äta frukost med moder min, men när jag kom upp märkte jag att jag inte var ett dugg hungrig, så satte jag mig för att se lite på "La ink" ist, dedära tatuerarprogramet med Kat Von D.. Lite fint program faktiskt. 
Sen kom mamma och sa att de skulle in till stan, så då bestämde jag mig för att äta lite frukost iaf även om jag fortfarande inte var så hungrig.. Men när man satt sig ner och bitit första tuggan på mackan så ringer telefonen och mamma frågar om jag inte kan komma ner till stan för att kolla på ett par skor hon tror jag skulle vilja ha, och visst blir man lite sugen på att ta sig ner även om man inte är klar för fem öre.. Men snabbt som satan gör man sig klar och tar cykler ner mot stan, där man träffar mamma och pappa så går man in på intersport, provar skon och den passar som fisken i vattnet, så blir att köpa den.. kmr även på att jag behöver, eller behöver och behöver det kan jag nog inte påstå att jag gör men det kmr la tillfällen när jag gör det, en broms till mina inlines så springer och hämtar en sådan också.. 

Men då förstår jag inte, det finns två olika förpackningar, med exakt samma broms i, men den ena kostar 40 medan den andra kostar 50.. det är samma märke, färg, storlek, skruvar till och allt, bara priset som skilljer.. vf ha det så?

Iaf, efter vi köpt skorna så tar vi en sväng in på jj (jack and jones) för att leta shorts till mig, men hittar inga, så fortsätter leta inne på vero moda, men hittar ännu mindre där inne.. Så blir att ta sig in på Atrium, de har ju dock slutat sälja kläder till tjejer, men tar mig en titt där ändå. Självklart hittar jag ett par shorts som jag tkr är skitsnygga, men så tittar jag priset och det står "999", men mamma säger "700", så fattar jag inte hur hon lyckas få 999 till att se ut som 700 med tanke på att det varken finns en enda 7:a eller 0:a i 999.. men sen ser jag en hyffsat stor lapp där det står "30%", så då fattar jag.. blir skitglad och provar dem, men till min stora fasa inser jag att de är för små (!!) men mamma hämtar en storlek större, och gissa vad!? jooo, de passa!! Så idag har jag blivit rikare på både ett par skor och ett par byxor.. och jaja, det är märkes på båda.. nike på skorna och g-star på byxorna, men vad spelar det för roll, de är snyggast ju, plus att de va på rea!
Efter Atrium blev det en sväng på systemet, och gissa vem man träffar när man ska ut (!!!?) joo, Kb, det kan jag inte direkt säga att jag var beredd på, men han såg glad ut iaf, dock kände jag mig sjukt skabb å ful..
Vf gör man alltid det när man träffar folk som man inte vill se skabb ut för? 

Menmen, sen blev det att handla lite på ICA, där vi studerar bananerna länge och väl.. det har blivit en viktig del i våran familj nu sen gårdagen, hahah.. 
Efter ICA, åkte vi hem, gjorde lite mackor och tog sedan en sväng på stranden, efter en stund kom även Laila och Göran dit (min moster och hennes man).. Och efter ett tag fick jag alla, jaa ni ser rätt, ALLA att bada, till och med mor min! Och vet ni vad, det var riktigt skönt i vattnet med! 
Efter det blev det att åka hem, duscha och äta lite.. Mamma och pappa åkte hemifrån och jag blev själv kvar, Marcus åkte ju till Båstad i morse..
Efter en stunds ensamhet blev jag väldigt uttråkad, så jag roade mig med att platta håret lite, prata med Anton i telefon medan han köpte godis och gick till Pappa Vinko.. Efter att vi lagt på så blev jag ännu mer uttråkad, så jag bestämde mig för att provköra mammas nya resväska.. Så självklart satte jag på lite soft musik och sen prova jag den, så nu vet jag att den funkar att dra långsamt bakom sig (så som man ska), men även långsamt framför sig.. Den fungerar också utmärkt att springa med, både bakom sig och framför.. Den fungerar bra på små gupp med, det är för tillfället plast på hjulen som saktar ner farten en del och ger väskan nått skumt ljud, så det får man tänka på att plocka bort innan man använder den.. Handtaget fungerar också precis som det ska, man måste dock först trycka på knappen, sen dra upp lite för att sen kunna fälla ner det igen.. men har man bara lärt sig det är den riktigt smidig, röd och fin är den också.

Efter att jag provat väskan så knacka det på dörren och Johan kom hit, då blev det att gå till Willys för att inhandla lite godis för kvällen, när vi kom hem blev det att se på saw 4, förstår dock inte riktigt, det är inte samma film som jag såg hos Andreas, hände inte samma saker, men ändå gjorde det de.. Förvirrande!
När filmen var slut titta vi på nån skum film som var på tv, men ingen av oss fatta nått av den och Johan bestämde sig för att åka hem, han har ont i öronen med, misstänker att han lyckats få öroninflammation, hoppas det går över snart.. Men iaf kvällen var trevlig! 

Förstår inte heller början i filmen, hans läppar är ju ihopsydda där, men vf drar han inte sönder det på en gång så han kan prata med den andra snubben som fått ögonen ihopsydda? Och nu eftersom han inte gjorde det, så vf drar han då sönder dem när han väl blivit fri? Vf inte vänta tills han kmr ut så han kan klippa upp det eller nått ist..? Så onödigt!

Har också lånat, eller jag lånar nu, brorsans nya fläkt, men fick skruva ihop hela igen då den tappa nån liten skruv i mitten av allt.. men då fick jag bara nått att göra en liten stund så det var bara kul..

Så nu sitter man och knaprar lite godis, lyssnar musik och snackar med Emil på msn.. funderar på att borsta tänderna, tvätta bort sminket och se en film tills jag somnar.. 

Det var iaf min dag..
Pussheejs<3

Kommentarer
Postat av: Lucas

Hejsan, jadu du verkar ha haft en rolig dag endå fast mycket hinder på vägen och så..

Men de roligaste var väl endå de som hände på slutet av dagen när du såg du på film.....

2009-07-07 @ 14:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0