13/10

Min header är nästan klar! Det saknas bara en bild och att sen passas in här, så det är bara det jobbigaste kvar typ, hurra!

Sen kan jag säga att dag ett, på praktikplats nummer 3, faktiskt gick rätt fint.
Dock gick strömmen där på morgonen och tack vare det kunde vi inte börja med lunchen vid 8 som vi skulle, men det fixade sig fint och strömmen var tillbaka så vi kunde laga mat vid halv 11 ist, lagom bra till att lunchen typ ska vara klar. men på något högervänster så lyckades vi få fram lite mat till våra gäster och även till oss själva.
Så dagen gick fint ändå, lite lagom rörigt och kaos sådär. Inte riktigt mjukstart kanske menmen.
Så nu sitter man här och stinker stekt fläsk, har inte orkat ta mig till duschen än, men det är väl trevligt?
Har även kommit på att de jag jobbar med nog inte riktigt har samma humor som mig.
Typ som idag, Marcus/Markus, stod och vänta på mig när vi skulle på lunch, så jag inte skulle springa vilse medan jag tog mat. och när jag är klar med att tagit så går jag till honom, men så ser han inte det. så har han hittat en sopkvast som han tagit upp och trycker mot en som jobbar i serveringen, och så sa han "längesen du borsta tänderna nu eller?" så tryckte han den mot honom som att han skulle borsta tänderna med den, så sa den andra "ska jag sopa till dig eller!?" så började jag asgarva, lät ju kul, sopa till dig med en sopkvast. Liksom sopa som i att slå.

Så tittade både Marcus/Markus på mig som att jag var dum i huvudet, så skaka de på sina huvuden och gick därifrån, och där stod jag kvar och skratta för mig själv.. Och sen innan på dagen så tappade en snubbe några tallrikar eller glas eller vad det nu var i golvet, så stod en annan snubbe bredvid honom och skrek "Meeh, (hans namn som jag inte minns) du måste varna innan du slänger saker i golvet på dedär viset!" och även då började jag asgarva, medan alla andra typ fortsatte att jobba som att de aldrig hänt och som att jag inte var där.

Sen slutade Erik jobba idag med, min handledare, hahah de är lite komiskt, min handledare slutar jobba efter min första dag! Så nu blir väl typ Marcus/Markus min nya handledare eller nått, ska iaf jobba med honom i morron med.

Sen har man inget namn när man jobbar där, alla springer runt och säger "Gumman kom hit. Gumman gör detta. Gumman gör såhär. Gumman har du dendär saken hos dig?" hahah, det är lite fult, men trevligt.
Sen har jag även fått Simon att skicka Winnerbäcksnya till mig, eftersom min skiva inte ville samarbeta med mig när jag skulle lägga in den.. så blev lite ledsen, men det har fixat sig nu.

Blev även promenad med mamma idag. och en liten dusch.

Har även fått ont i min häl igen, hoppas att det inte är sån skit som förra året, men det fixar sig nog.

Nu ska jag prata med min moder om min broder. Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Danni

Är du o simon ihop?

2009-10-13 @ 22:51:53
Postat av: Emma

hahahaha askul ju!!! jag hade garvat med dej om jag hde stått ijämte!!! xD

2009-10-13 @ 23:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0