23/9

Hejhallå!

Jag är i sthlm och jag har hittat en ny praktikplats, för min första plats var inget bra!
Åkte hit i lördags och började jobba på ett ställe i måndags, men jag bytte sen när dagen var slut, så var ledig på tisdagen och idag provade jag det nya, och där planerar jag att stanna.
Tre veckor här i sthlm, sen två veckor på Grand i Fbg.
Jag gillar inte precis praktik, men ska nog överleva dessa veckorna också.

Har även lyckats åka fel två gånger, först åkte jag med fel tåg i måndags, så kom till Huddinge ist för till Skogås som jag skulle, men hoppade av och åkte tillbaka och sen bytte igen och sen, efter det, då var jag hemma i Skogås igen, Hihi, duktig man är.. Fast asså, anledningen till detta är att jag sprang in i tåget, så jag hann inte läsa vart det skulle gå, såg ju bara att folk började springa och att tåget stod åt rätt håll, självklart man hakar på då. Det hade ju vem som helst gjort!

Sen åkte jag även fel idag, när jag skulle till jobbet, men det är faktiskt inte bara mitt fel! Anton hjälpte mig på fel buss. För på min väg till jobbet ska man egentligen åka med pendel från Skogås till centralen, där man bytar till pendeln mot Märsta, sen åker till Sollentuna och bytar bussen mot Häggviks handelsplats, och så ska den köra till Stinsen, där jag ska gå in genom den norra dörren till andra våning där mitt ställe ligger..
Men, idag åkte jag pendel från skogås till centralen, byta till Märsta, sen till sollentuna, men i sollentuna blev det ist buss mot Spånga station, och det ledde inte till Stinsen, så jag åkte visst fel typ 40 min.. sen åka till Spånga och ta pendeln till Centralen och sedan mot sollentuna igen, och sedan leta rätt buss och sedan var jag framme, enbart 50 minuter försenad, hahah lyckat!
Men det var lugnt, för hon jag jobbar för tyckte bara att det var något jag skulle lära mig på, plus att jag ringde henne och sa att jag blev försenad.

Har även hittat tomtens hus, det stod iaf "Tomteboden" på huset, det var fint!
Fast jag trodde inte att tomten bodde i sthlm.

Men iaf, jag tycker det är fint här uppe och jag trivs som vanligt men saknar min Simon..

Nu blir det att kolla lite film och sen sova tror jag..
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Johan:)

haha, du gillar att åka fram o tillbaka:O

2009-09-23 @ 21:23:58
Postat av: Simon

och jag saknar min johanna

2009-09-23 @ 21:31:55
Postat av: Anonym

skit på dig

2009-10-03 @ 16:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0