15/9

Hallå!
Då vart man hemma från Danmark då, var där med klassen idag för att besöka en liten trevlig vingård och även provsmaka lite vin.
Trevligt må jag säga, visst mannen som hade vingården pratade väldigt fort och även väldigt mycket, men han snackade ju svenska iaf så man ska väl inte klaga. Men jag tycker det var intressant ändå, så himla mycket arbete som ligger bakom lite vin liksom, så mycket arbete man inte tänker på eller kanske inte ens vet om. Så lång process innan allt är klart.
Och sen så mycket smak och så när man väl dricker det som många inte ens bryr sig om utan bara sveper allt som om det vore ett glas vatten! Ta vara på allt vin ni får, smaka på varenda liten droppe!
Nu tänker jag verkligen inte sätta mig och börja skriva hur processen går till eller något sånt, för det skulle ta hur lång tid som helst..
Men kan ju nämna att jag såg en bamseklubba på båten, den ville jag ha! Klubban var nästan lika stor som mitt huvud och pinnen fick man typ hålla med två händer för att nå runt, så underbart fint och gott! Den önskar jag mig i julklapp!

Sen vet jag inte om jag har så mycket mer att berätta. Det var ju iofs något jag tänkte på innan, men jag har lyckats glömma det, som vanligt..
Träning ikväll, sedan lite mat och tittande på idol tänkte jag.
Juppjupp, det får nog räcka för stunden..

Kommentarer
Postat av: Simon

En sån klubba ska vi få tag i! :O

2009-09-15 @ 18:32:17
Postat av: En som alltid läser

Saknar när du inte skriver din blogg

2009-09-23 @ 16:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0