Resa genom Skåne

Dagen idag har varit rätt lång. 
Bussen gick vid halv 10 på morgonen och hemma igen vid halv 11 på kvällen. 
Mellan det har vi druckit öl och ätit lunch. Tittat på Kiviks äppelodlingar och bryggeri. Fick inte smaka någon cider där så vi kände oss lite smått besvikna och tröstade med varsin glass istället. 
Efter det blev det att titta lite på en hamn. Helt för att fördriva tiden.
Sen åkte vi vidare till ett slott där det blev lite olika champagner, vinprovning med fem olika viner, tre rätters med passande dryck och rundvandring på slottet. 
Kom fram till att jag inte skulle vilja bo på ett slott, läskigt med så stora utrymmen ju. Fast fint var det.
Sen blev det att ta bussen hem till Båstad igen, hemresan tog oss 2 och en halv timma. 
Stället vi drack öl på och åt lunch kändes lite b faktiskt. Eller kändes i alla fall inte värt att ha åkt ner till Ystad för i alla fall. Men blev bättre när vi snackade äpplen i Kivik sen så dagen blev bra i alla fall får jag säga.
Men nu är jag bamsetrött och ska nana tänkte jag. Imorgon är det natur och projektarbete som gäller för hela slanten. Önska mig lycka till. 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0