Snö eller är det aska?

Nu är det såhär att jag tror att det har fått för sig att snöa lite ikväll.
Allt började helt naturligt med lite moln på himlen. Emma säger "vi borde kanske gå ut nu innan det regnar". 
Gjorde vi det? Nä självklart inte!
Vi åkte istället och pantade burkar, då började det regna så smått.
Efter detta gick allt bara utför. Tiden gick och det regnade mer och mer. Helt plötsligt ringer mamma och säger att det snöar i Falkenberg. Visste inte riktig om hon talade sanning eller om hon fått för sig att det gått och blivit första april. Så att detta med snö i april skulle vara ett dåligt aprilskämt. 
Det gick en stund och sen skriker Jessica inne från köket "Det snöar!". 
Så ja, allt var inte ett dåligt, och även försenat, aprilskämt. Utan allt var helt seriöst. 
Jag och Emma gick till och med ut för att se att det var snö som kom från himlen och inte lite aska. Det var snö.
Dock tror jag att det hela har gått över nu. Inte ens vädergubben uppe i himlen ville ha mer vinter. 
"Nä nu är det dags för vår och sommar där nere", tror jag bestämt att han sa och tryckte in "sluta snöa" knappen.
Och jag håller med honom. Nu börjar man ju vänja sig vid tröja och ingen jacka. Lättare skor och en glass i hand. Det vill vi inte ta bort riktigt än. Så våren och sommaren, du är välkommen! 




Jag vet att du just nu tänker "varför en bild på hennes ben?"
Och vet du vad? Jag tänker precis detsamma. Så har noll aning.
Men den får helt enkelt förgylla detta inlägg även om det inte finns en mening till det.
Och ja, jag vet att den är upp och ner. Stör det dig så får du väl vända på datorn bara.
Eller ställa dig på huvudet och titta. För jag tycker den är fin upp och ner. ;)

(Är det möjligtvis så att någon, kanske framför allt Tobbe eller Emma, som tänker
"Herregud, nu är hon på snackhumör igen. Tur jag inte är med henne nu"..?
För i så fall tänker ni precis rätt, jag är på snackhumör, hihi)

Kommentarer
Postat av: AiM = Anton Ivo Marin

hahhaahaha gubben i himlen XD hahahha va rolig han verkar va :D btw ... AHHAHHA mamma kom in o knacka mig på axeln XD jag e hemma nuuu!! :O

2010-04-20 @ 23:42:39
Postat av: Tobbe

Fina ben!!=D Haha ja precis så tänkte jag^^ men det är ju roligt:)

2010-04-21 @ 00:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0