Må dåligt och skada sig..

"Varför leva när man kan dö?
- Varför dö när man kan leva?"

Det finns stunder i livet då man inte mår bra, alla har någon gång upplevt det. Vissa mer än andra.
En del människor lever i så starkt negativa tankar att de inte vet vart de ska ta vägen. 
En del förtränger det. Andra söker hjälp och någon att prata med. 
Det finns dem som försöker få ut sin smärta och sina känslor genom sig själva. 
Kanske de stoppar huvudet under vatten, håller andan tills de inte längre får luft. Då känner de sig befriade från allt det dåliga. En ny smärta har uppkommit. 
Någon skär sina armar helt röda av blod, först när man ser blodet rinna som man känner hur ont det gör. Det är först då man känner det dåliga lämna än för en sekund, den nya smärtan har tagit över. Skönt. 
En annan slutar äta, hungern lämnar en sorts smärta. Man börjar tänka på någonting annat istället för det dåliga. 
Någon börjar äta, blir mätt och spyr, äter igen. Tankarna på mat gör att man glömmer för en sekund, eller två.
Hur man än väljer att förtränga sin smärta lär man sig leva med det. Kanske man till och med gillar det. 
Jag har levt med denna känslan. Längtan efter att allt ska ta slut. 
Jag vet hur det känns och ser ut när blodet rinner ner för ens arm. Hur det känns att söka efter ensamheten för en sekund, ensamheten så du åter en gång får se ditt blod färga din arm. 
Att vänja sig vid den sortens smärta är något man får kämpa med hela livet. Aldrig kan man känna sig helt stark, är lätt att falla tillbaka.

Jag kämpar, känner mig nu starkare än någonsin!
Gilla dig själv, då gillar din omgivning dig.

Kommentarer
Postat av: Nalle Puhs ersättare

hoppas att du mår bra nu, för du är värd för mycket för att behöva må dåligt. Du är en av dom underbaraste personerna jag har träffat<3 Känner igen den där känslan när man bara vill försvinna och slippa ALLT=/ Men nu är jag lyckligare än någonsin och hoppas att det förblir så resten av livet med=)



och det sista där är väldigt kloka ord!

2010-04-09 @ 07:13:28
Postat av: e

du är bra på att skriva, johanna.

2010-04-10 @ 12:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0