Skola

Nu finns det folk som säkert inte alls förstår hur jag tänker, men vet att det är många som tänker såhär som tog studenten i år. 
Man vill också börja skolan, man saknar alla människor. Slippa läxor och plugga men träffa folket, drälla runt i skolan utan att egentligen veta vart man ska, sitta och äta långa luncher i matsalen och sedan avsluta allt med en lunchcigg. (inte för att jag röker men i våran klass hörde det till att avsluta sin lunch med en sådan. Vare sig man tog den själv eller stod bredvid så var det nästan det viktigaste på hela dagen). Saknar att sitta på mattelektionerna och både jag och Emma vänder oss om till Jessica och frågar "vad blir det för mat ikväll?". 
Men på ett sätt skulle jag vilja börja från början. Lära känna massa nya människor, få massa nya kompisar som man ska följa i tre år. Saknar att alltid vara omringad av mina vänner, utan att man egentligen märker av det och man inte vill något hellre än få åka hem och ha helg i sin ensamhet. 
Aldrig blir man ju riktigt nöjd.. 





Min förra skola, bilden är tagen från deras hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0