Vad heter pappa långben egentligen?

Idag har jag ägnat dagen åt att ta det lugnt, kände mig ju så trött igår så tänkte att jag tar en dag då jag bara tar det lugnt utan att sätta klockan på morgonen och utan någon att träffa, för vill ju undvika att gå in i en sån där Johanna-trötthets-fas igen, som mamma kallar det. Och nu känner jag mig mycket piggare igen. Eller just nu är jag väl lite småtrött eftersom det är kväll och man typ snart ska sova. Men du förstår hur jag tänker ;)
Kvällen ägnades åt lite träning, var rätt tufft pass idag men riktigt härligt får jag säga. Sen efter det blev det en halvtimmas promenad, man måste ju få lite luft i lungorna också ;)
Sen blev det att äta lite. Har upptäckt att det är jättegott med turkisk yoghurt, så har man lite flytande honung till det. Var riktigt gott att doppa kiwi i också. Det rekommenderas verkligen!

När jag skulle borsta tänderna innan så var det en sån där pappa långben på handfatet (heter det pappa långben egentligen eller är det bara ett namn man har hittat på för att det är lättare att säga, låter ju lite skumt med pappa långben?). Men ist för att ta bort den, som de flesta människor säkert skulle göra alternativt ropa på hjälp, så vände jag mig bara om. Släckte lampan och beslöt mig för att vänta lite med att borsta tänderna. Man vill ju inte verka feg och be om hjälp liksom. Sen satte den sig på sidan om handfatet ist, då kändes det genast mycket säkrare och jag fick borstat mina tänder. Så nu är jag nerbäddad i sängen och redo för att sova. Men får nog vänta lite till, iaf någon halvtimma eller så. 
Hörs! 


Bild tagen från google, då det är alldeles för osäkert
att gå så nära att man själv lyckas ta en bild ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0