Stora tankar i liten person

Hade två rätt stora saker jag funderade lite extra på innan ikväll som jag ville ha sagt här, det ena handla om meningen med livet och den andra handla om att vara så ensam att man skulle kunna försvinna utan att någon varken märkte det eller brydde sig. 
Dock har jag för lite energi i min hjärna just nu för att orka ta tag i och skriva om så stora ämnen just nu, så får kanske bli en annan gång ist. Eller så får jag helt enkelt hålla de tankarna för mig själv. 
Tänkte faktiskt ta och stänga av datorn nu och sedan krypa ner i min säng och bara allmänt njuta över att jag är jag, för har kommit fram till att ibland är det riktigt bra att vara mig. 
Och tack vare att jag skrev det så kom jag på ett till ämne att prata om. Att folk är avundsjuka. Det är nog därför vissa har något emot mig, för vad jag vet har jag inte gjort dem någonting som gör att de borde titta ner på mig! 
Så nu blir det att glädjas över mig själv en stund i ensamheten, sedan blir det att nana, så godnatt!

Kommentarer
Postat av: T

Oj ja meningen med livet har man ju funderat på många gånger, vissa gånger kommer man fram till att livet egentligen inte har någon större mening o allt känns tomt och meningslöst, vissa gånger kommer man fram till att livet handlar om att vara lycklig med någon man tycker om. Men hur ska man veta? Känns inte som att det finns något facit till såna frågor, så de är nog bara att fortsätta filosofera på det själv, men det är inte bra att tänka för mycket på det. Jag skulle iaf bry mig om du försvann=/

2010-02-06 @ 08:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0