telefonsamtal

Haha skoj!

*telefonen ringer*
Jag: aah det är Johanna.
Han: jag heter blabla och ringer från bredbandbolaget, söker Peter Andersson.
Jag: han jobbar.
han: ahaa, men du är hans dotter?
jag: japp de är jag.
han: då kan jag snacka med dig ist. 
Jag: ahaa?
han: för gissar att du är över 18?
jag: adå.
han: bra, funkar ditt internet bra?
jag: jahadå, inga problem här inte!
han. så bra. har du en mobil?
jag: aah.
han: är de en sony ericsson, rätt ny?
jag: mmh typ. 
han: är den snygg?
jag: jovars, funkar. 
han: okej, har du abonnemang eller kontantkort?
jag: abonnemang.
han: vilket då?
jag: glocalnet.
han: ahaa, men det är vårt systerföretag, Balblablablablabla.
jag: ahaa okeej. *försöker fatta och hänga med på vad han snackar om*
han: men vi tänkte sänka dina månadskostnader på samtalen, ringer du för kanske 400-500 månaden?
jag: HAHAHAH neejneej! typ 30-50 kronor något kanske.
han: ahaa, då var inte du så bra person att snacka med, för du får inte ut mycket av det. så får ringa när peter kommer hem igen då. 
jag: haha gör det.
han: är du säker du inte har högre kostnad, du är tjej på 18 år, du ska snacka tel hela tiden?
jag: hahah men jag har gratis sms, så snackar med folk genom det eller så ringer de mig. 
han: okej, du är för smart för mig. får vänta på din pappa.
jag: hahah gör så. hejdå.
han: hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0