Tre rätters, stick i fingret och 5 poäng till mig!

Är hemma nu. Naturen var en lite intressant lektion får jag säga. Vi stack oss i fingret och lekte med blodet och tog värden på det och lyssnade på hjärtat osv osv. 
Dock är ju mitt finger lite långsamt på att förstå att det ska komma ut blod från det när man gör hål där, så mitt blod började rinna lagom tills lektionen var slut. 
Men bra värden hade jag ju iaf på det lilla blod jag kunde åstadkomma. 
Undra även när denna vintern kommer ta slut, snöar ju hela tiden! 
Har ätit tre rätters till lunch i skolan idag, blev en kräftröra på toast till förrätt, kött med potatispuré, rödvinssås och en cow slow (stavning?) det är iaf en rätt så god sallad, till huvudrätt. Sen till dessert blev det tre olika sorters sorbe, en kiwi, en hallon och en ananas, med lite grädde, havreflan och chokladsås till. Mycket gott får jag säga! Havreflanen, som för övrigt var jag som gjorde, fick 5 poäng av 5 möjliga av vår lärare. Inte för att det är så svårt att göra havreflan så det är ju inte mycket att skryta med, men iaf!
Och nu sitter jag här med mitt vatten och funderar på om jag ska gå och se lite på tv eller vad jag ska roa mig med. Blir säkert att sitta kvar här ett tag till, som alltid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0