Dum dag!

Jag har tänkt på en liten sak, har egentligen lagt rätt mycket tankar åt denna grej, tror jag lagt alldeles för mycket onödiga tankar egentligen. 
Det jag tänkt på är den där dagen som heter "Alla hjärtans dag". Vad är den egentligen bra för? 
Kanske är det bara jag som känner så eftersom jag aldrig haft någon att dela denna dag med, eller så är det helt enkelt en onödig dag. 
Men känns lite som att antingen är du tillsammans med någon och då ska du väl inte behöva ha en speciell dag för att visa för den personen att du älskar den, att du bryr dig om den. Du ska väl kunna visa det hela tiden, kanske överraska personen någon gång då den minst anar det ist?
Eller så är du inte tillsammans med någon, då lever du där helt ensam, blir extra påmind om att du är ensam, tack vare denna dag. Du kanske blir ledsen och mår dåligt över att vara ensam, då hjälper ju inte denna dagen till alls. 
Det är även så höga förväntningar på denna dag om du har någon att dela den med, alla vill ha en så "perfekt" dag som det bara går, detta är ju ändå den dagen man ska visa att man älskar varandra, men varför bara leva en dag, varför bara ge och ta under en dag? Lev hela tiden ist. Lev, ge och ta under alla dagar på året, överraska och säg fina komplimanger när personen minst anar det, för det är under de tillfällena som de betyder mest!

Kommentarer
Postat av: AiM = Anton Ivo Marin

Håller helt o hållet me.. vf e den så speciell egentligen... jag visar ju hur mkt jag elskar en person varje dag.. hela tiden o.O o är man ensam blir man bara depp XD visst man kanske kan se nåt speciellt med dagen om man bestämmer sig för o göra nåt riktigt speciellt med den man älskar.. :D

2010-02-08 @ 00:52:11
Postat av: t

Kloka ord från en klok tös;)

2010-02-08 @ 00:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0