Citronvatten = viktminskning?

Jag förstår inte varför bloggsidan hänger sig för mig hela tiden idag, känns rätt så störande om man kallar det så. Men den funkar ju rätt bra nu iaf så jag kan skriva, tack för det!
Kom precis in efter en timmes promenad, väldigt skönt var det idag. Blåste inte alls och snöade inte heller. Dock var det kallt och halt, men bara att gå försiktigt så halkar man inte och att klä på sig mycket kläder, så man ser ut som en eskimå eller något liknande, så slipper man frysa också, jättebra!
Fick även diska min vattenflaska nu, har en viss förmåga att bara hälla ut det gamla vattnet och fylla på med nytt, men kände att det nog kunde vara lite trevligt att dricka från en riktigt ren flaska för en gångs skull, så nu får man väl dricka vatten som smakar diskmedel ett bra tag framöver, hahah.
På tal om vatten, snackade lite med Simon igår om varför man dricker citronvatten när man ska gå ner i vikt, men vi kom inte fram till varför det var så bra, så nu sökte jag och hittade att om man äter (eller dricker) mycket antioxidanter, som finns väldigt mycket i frukt och grönsaker, som tex i citron så går man mycket lättare ner i vikt. Så genom att pressa i lite citronsaft i sitt vatten får man både i sig gott vatten och antioxidanter.
Så nu har vi svaret på det.
Dock är det nog inget jag ska testa eftersom att alla typ blir arga på mig om jag bara skulle få för mig att nämna orden "gå ner i vikt". 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0