Gratis är gott!

Spännande det här med blogg.se tycker jag, vissa stunder går det att logga in och skriva inlägg utan minsta problem, sen helt plötsligt fungerar det inte alls och man försöker om och om igen, sen när man försökt sisådär tio gånger eller så, ja då helt plötsligt får det för sig att fungera igen. 
Men iaf, precis framkommen till Båstad, eller har hunnit packa upp och annat sådana intressanta saker, men nästan precis framkommen till Båstad då. 
Fick åka gratis på tåget, och nej idag var det inte jag som lurades och låtsades att jag hade visat biljett, även om folk, speciellt mamma och Simon, verkar tro att jag alltid ljuger för konduktörerna. Men idag var jag faktiskt beredd på att betala, hade till och med plockat fram både rabattkortet och pengarna.
Men konduktören glömde nog bort mig, för alla andra visa sina biljetter och Emma köpte, men när jag sen var på väg och säga att jag med skulle köpa så vände hon sig om och gick, sen kom hon aldrig tillbaka. Kände mig lite bortglömd där faktiskt, men det kändes ju självklart positivt när jag väl kom över "chocken" lite. 
Men det här med gratis tåg, det är något som verkligen gillas! Gratis är gott som man säger! 
Och nu sitter jag i samma tankar som varje söndag när jag kommer ner, ska man ta och sova nu eller ska man sitta vaken en stund till eftersom man inte är speciellt trött?
Dock brukar svaret alltid bli att sova, men på något vis brukar det hela ändå alltid sluta med att jag sitter vaken, Förvirrande det där! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0