Smått och gott!

Kom precis hem från stan, har hämtat mitt armband, så det passar nu!
Så nu sitter jag här och äter yoghurt, jordgubbssmak och laktosfri, det är så vi tycker om den! 
Sov rätt många timmar inatt faktiskt, var riktigt skönt att känna sig pigg när man vakna.
Tycker det är roligt med ordet "pigg", för jag får alltid upp en bild på en gris i mitt huvud! Hahha sämst humor!
Och på tal om grisar, undra hur livet känns som gris. Skulle vara intressant och veta hur mycket de tänker och känner och om de trivs med att leva som de gör eller tycker det är jättetråkigt.
Och undra om andra djur kan tänka så som vi människor gör, liksom tänk om en gris ser en människa gå förbi och så tänker människan "undra hur livet som gris är?" samtidigt som grisen tänker "undra hur livet som människa är?" 
Undra då ifall det finns grisar där ute som mycket hellre skulle vilja vara människa än gris..?

Är det bara jag som tänker såhär, eller finns det någon mer där ute?

Kommentarer
Postat av: Kram

Skulle inte tro att det är så många som tänker som du... men jag fick i alla fall ett gott skratt!

2010-01-22 @ 14:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0