Sol och härligt

Godmorgon!
Vakna vid 9 idag, har kommit in i att vakna runt 9 av mig själv varje morgon och vara pigg och glad då. Så då går jag upp och äter lite, sen har man hela dagen framför sig. Härligt. 
När jag vakna idag var det molnigt och blåsigt och tråkigt, tänkte att detta kommer bli en lång dag med inte mycket alls att göra. Men efter lite mat, ungefär lagom tills att jag tänkte gå och ta en dusch och göra mig klar så kom solen fram. Så nu sitter jag ute på ett gammalt övergivet täcke på balkongen och solar. Måste få bort de vita strecken från bikinin. Så det är dagens projekt tänkte jag.
Blåsten är fortfarande kvar lite, så det är inte så jobbigt varmt utan rätt behagligt. 
Tänkte försöka få med Tobbe på picknick ikväll med, måste bara se så han inte har andra planer framför sig. 
Har börjat läsa en bok igår med, hade glömt bort hur härligt det faktiskt är att läsa en riktigt bra bok. Den heter Fråga Alice - En sann historia. Och som namnet säger är det en sann historia och handlar om en tjej som blir lurad till att testa droger och efter det är hon fast. Hon beslutar sig att sluta några gånger men det går aldrig som hon planerat. Hon rymmer hemifrån och träffar massa "vänner" på vägen osv. Boken är skriven från en tjejs dagbok, en riktigt bra och intressant bok får jag säga. Klart värd att läsa, speciellt om man gillar verklighetsbaserade böcker. 
Men nu ska jag nog läsa lite till, hörs! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0