Påsk nu.. vad händer sen då?

Jahaja, klockan börjar ju närma sig 12 nu. Och denna veckan betyder det att datorn ska vara off. Så får bli att sova snart och förhoppningsvis så somnar jag inom tre sekunder som vanligt, haha. 
Snart är det påsk och det betyder påskägg och påskledigt. Fast påsklov blir det inte för min del riktigt än, flyttar fram det till vecka 15 istället. Men jag klagar inte för det! 
Påskägg däremot hoppas jag på att det blir för min del, för det är gott och hör påsken till!

Just det ja, satt och läste om olika högskolor och utbildningar innan. Blir lite fundersam över det där. Menar liksom, vill jag plugga vidare eller vill jag jobba efter studenten? Och väljer jag att jag vill plugga, vad menar jag då att jag vill plugga för något? Och vart någonstans menar jag att jag vill plugga? 
Skulle jag klara av det eller skulle det kännas fel att sätta sig vid skolbänken så snabbt inpå gymnasiet?
Skulle jag kanske jobba lite först och plugga sen?
Eller ska jag kanske bara jobba alltid och aldrig plugga?
Hur ska min framtid se ut och vart vill jag med den? 
Just för stunden är jag lite inne på att jag vill jobba med människor, att hjälpa till och så. Men kommer jag vilja det även om ett halvår? Kommer jag vilja det om en vecka ens? Kanske är det bara just nu jag känner för det? 
Hur vet man vad som är rätt och fel och hur känns det när man vet vad man vill göra?
Förvirrande det ska vara då!  

Nu får det bli att släppa allt vad framtid heter och leva i nuet, för nu ska jag sova.
Godnatt! 




Kommentarer
Postat av: AiM = Anton Ivo Marin

Och!! Påskkycklingarna du köpte till min mamma kommer flyga fram på bordet, så ska jag få dom o guppa runt lite sådär gulligt på bordet XD



Jag tänker oxå mkt på det där med vad man ska göra efter gymnasiet :O jag funderar på att jobba lite om det går.. o sen plugga, men om jag ninte hittar lr får något jobb så blir det antagligen plugg igen :O fast undra om man kommer palla det.. har ju redan gått 12 år i skolan nu:O det är en lååång tid!



O du säger godnatt för andra ggn nu :O Godnatt :D

2010-03-30 @ 23:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0