Praktiskt prov i restaurang idag

Nu är det helg! 
Idag hade jag praktiskt prov i restaurang. Gick ut på att laga en tre rätters. 
Man skulle försöka vara nyskapande men även att få det att smaka så bra att man skulle kunnat servera det på en restaurang och tagit 300 kronor för det. Inte det lättaste kan jag lova. 
Men det gick ju rätt fint till slut iaf får jag säga. G+/VG- i betyg är ju inte fy skam när man har Inger som lärare. 
Min förrätt var det som var bäst och mest nyskapande. Även det jag blev mest nöjd med, både i smak och utseende. Så jag är helt klart nöjd. Känns skönt att ha det gjort nu med, så slipper man tänka mer på det. Inte för att jag varit så nervös över det precis, men iaf. 
Så nu kom jag nästan precis hem till Falkenberg igen, slängde mig i sängen det första jag gjorde när jag kom hem. Är riktigt trött nu kan jag lova. Planerar att sova tidigt idag och länge i morgon, får se hur det blir med den saken.
Ska ut och träffa Stina, det blir mysigt. Har inte träffat henne på jättelänge nu, eftersom hon har varit i Thailand.  
Hörs! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0