Allt börjar närma sig sitt slut

Tillbaka i Båstad igen nu då. Lite segt för hade inte alls lusten att åka ner hit nu. Är ju så fint väder hemma så nu trivs man med att inte göra så himla mycket mer än att ligga på Tobbes balkong och sola hela dagarna. I alla fall ett tag. Så helgen har gått för fort helt enkelt.
Men inte mycket kvar i skolan nu. Tre veckor bara så det går fort. 
Man läser på facebook om alla som är på studentbal och folk som tar studenten redan nu på torsdag osv. Då förstår man att det börjar närma sig sitt slut. Läskigt och skönt på samma gång. 
Tror jag kommer sakna själva grejen med att bo själv mest. Och skolan. Inte plugget utan bara att driva runt där hela dagarna och kunna vara lite social när man känner för det och ha något att klaga över när man känner för just det (för alla vet ju att alla är jädrigt duktiga på att klaga på skolan utan anledning ibland).
Fast samtidigt kommer det bli lite härligt att få sluta skolan. Att få tillbringa massa utav min tid med Tobbe och med massa andra människor. Att få göra precis vad man vill med sitt liv. Jag vill ha ett jobb. Ett jobb så jag kan få pengar till en lägenhet. Tror det kommer bli jobbigt både för mig och mina föräldrar att jag ska flytta hem igen. 
Så jobb känns viktigt. Har inget än dock, men jag tror det kommer. Allt löser sig, som mamma brukar säga. 
Nu ska jag snart sova. Hörs!






Kommentarer
Postat av: Tobbe

Det kommer säkert bli jättebra sen när skolan tar slut med. Men det är klart det är massa saker du säkert komma sakna. Båstad är så skönt att vara i o bara glida runt o allt folk i skolan och sånt blir det kanske tomt utan. Men det ska bli härligt när du är hemma mer med:D Hoppas du hittar något jobb snart med, det skulle ju vara toppen!

2010-05-23 @ 22:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0