Meningsfull vecka

Skolveckan är nu slut och jag är tillbaka i Falkenberg. Ligger nerbäddad i min säng och försöker återfå lite normal kroppstemperatur. 
Kan någon säga mig varför lärarna inte bara säger åt oss att stanna hemma hela dagen istället för att ta dit och oss säga att vi inte har lektion? Orka åka dit för att ha egen mattelektion och sen leta efter läraren vi har i samhälle för att få 4 frågor och en text att läsa tills måndag. Vad är meningen liksom? 
Fick i alla fall åka med Hasse till stationen så hann med tåget vid halv 12, så är i Falkenberg nu. Och frågar jag mig, vart har majvädret tagit vägen? Är det inte maj nu? Brukar det inte vara blommor och knoppar och sol då?
För nu regnar det, så att ta sig från stationen till hem gör att man blir lika blöt som när man står i en dusch. Plus att man blir nerdränkt av en lastbil som gör flodvåg över en. Trevligt må jag säga!
Så när jag kom hem blev det att krypa ner under täcket för att bli varm. Och det hjälper faktiskt. Så ska nog göra samhällen nu så den är gjord. Hörs!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0