Tisdag, maj och inget vackert väder!

Blev kort dag i skolan idag med, eftersom vi egentligen skulle ha två lektioner. Idrott från 9 till 11, och sen natur från 12 till 20 över 3, men vår idrottslärare var ju inte där idag så vi fick hålla lektionen själva. Det var jag, Hans och Tung som var där, så vi hade idrott en timma och sen snackade vi med Fredrik och började naturen lite tidigare. 
På naturen hade vi frågesport. Gick rätt fint, vi blev i alla fall mycket väl godkända!
Efter frågesporten skulle vi göra ett eget spel, så vi fixade spelplan och frågor som vi sedan ska spela med klassen. Hoppas de uppskattar Hasses fina spelplan och mina och Tungs fina frågor. För svarar man fel, ja då får man springa ett varv runt skolan!
Sen åt vi lite i alla fall och fick sedan sluta.  Så nu sitter jag här i köket igen. Vad som händer mer idag vet jag inte riktigt, eller ska duscha, packa, äta och plugga natur i alla fall. Kanske blir det en liten promenad med Tobbe fast på avstånd också, får se om han har lust ikväll efter han tränat.
Simonssons, hyresvärdens, föräldrar är även här och klipper gräset, var ju rätt långt så det kan behövas. Plus att nu slipper vi göra det själva. Härligt! Dock trodde mamma Simonsson att jag gick första året och frågade om jag skulle bo kvar nästa år med. Vet att folk tycker jag ser liten ut, men så liten är väl lite att ta i?
Nu ska jag leta efter något att äta, hörs!



Bilder från promenaden på idrottslektionen.  
Glömde ta bild på havet, så tänkte göra det (bild nummer 2)
men var en äppelodling i vägen och jag hann inte stanna för att ta bild.
Därför helt värdelösa bilder. Men i alla fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0