Tror man får erfarenhet av Statoil

I vanliga fall jobbar jag på Statoil. Men idag känns det som att jag jobbat på massa olika jobb på en och samma gång.

Först befann jag mig på Statoil, sen helt plötsligt kändes det som att jag var på något ställe där folk kommer om de inte är nöjda med hur deras köp gått till.
Det denna kund klagade på var att hon fick två kvitton ist för ett. Snacka om att klaga bara för klagandets skull liksom..

Sen var jag återigen på Statoil och där fick jag vara en stund. 

Och efter en stund fick jag agera städare.
Jädra sopsäckar med hål i botten! Tänk dig en såndär svart sopsäck som är full av koppar, skedar och andra intressanta saker folk får för sig att slänga bredvid en kaffemaskin inne på statoil. Så tänker jag att jag ska sätta i en ny sopsäck, eftersom den gamla var full, men när jag lyfter på säcken så är det ett jättestort hål i botten. Eller rättare sagt, det finns ingen botten! Så ALLT trillar ut på golvet. Kul tänker jag då. Sen hoppsar jag iväg för att hämta sopborste innan allt för många kunder hinner se mitt "misstag". Kul..!

Sen finns jag på Statoil igen, inga konstigheter med det liksom.

Sen gick tiden lite igen och jag fick snabbt utbilda mig till psykolog, eller vad man nu ska kalla det. 
Kom in en man/kille som var lite ledsen för han tänkte på en gammal vän han haft som tagit livet av sig för fem år sedan just på alla helgonsdagen. Men vi löste det bra han och jag, så när han gick därifrån var han glad igen.

Sen var jag åter på Statoil. Och där fick jag stanna tills jag skulle gå hem.
Dock fick jag börja förklara för några att man inte alls kan dela på pengar och kortet. För det funkar inte i våran kassa, eller jag vet inte hur man gör iaf. Då tyckte de att jag skulle ge dem pengar så de kunde köpa cigg. Då skratta jag lite glatt och sa att jag inte alls tänkte göra det. Och då gick dem igen, sen när jag låste mötte jag dem utanför och då ville en av dem ha mitt nummer ist för mina pengar. Han fick inte det heller. Då ville han veta vart jag bodde, då sa jag " i stan, med pojkvännen min." Då gick han hem.
Skönt!

Sen gick jag också hem. Så nu sitter jag i soffan och äter chips och förbereder mig mentalt för en 8 timmars dag på jobbet i morgon också. För vem vet vad jag får jobba som då. 

Godnatt!




Det är denna man jag lever med, för er som inte fattat det än ;)
(Och ja, han är blöt på tröjan, han har ju druckit vatten, då blir han så)

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Väldigt spännande o omväxlande jobb du har ju. De verkar som de är många som letar tjej på macken?:P

Haha ja vatten är gott^^

2010-11-08 @ 14:57:22
Postat av: stina

thanks! min klasskompis gjorde den på lektionen :)

2010-11-12 @ 08:30:06
URL: http://swernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0