Söndag

Min dag idag har mest handlat om promenader, pärlplattor, fika, godis, köra den ena bilen hit och den andra bilen dit. Sen har den handlat lite om vindruvor också såklart!

Tänkte det när jag skrev "handlat", heter det verkligen så? För handlar är ju något man gör i affären. Fast iofs, finns många ord som har flera olika betydelse. Som t ex, Sten och sten. Stig och stig. Björn och björn. Dag och dag. 
Sen finns det ju även ord som man har olika betydelse på vart i Sverige man är. Som t ex, kelig, här i Falkenberg säger vi det när vi menar tråkig, medan i många andra delar av landet menar man att man är kelig/mysig. Sen t ex lipa. En del säger det som att gråta och en del säger det som att skratta och en del säger det som båda två, så förväntas det att man förknippar det till själva budskapet. 

Och nu började programmet "vad blir det för mat" på tv, jag klarar verkligen inte av att se honom laga mat. Så nu måste jag bestämt börja leta efter fjärrkontrollen. 

Och nu bara för att jag snackat om så mycket annat så minns jag inte vad jag ville ha sagt med detta inlägget. Så därför får jag återkomma när jag kommer på det en annan gång ist. 
Nu ska jag fundera på vad jag ska pärla för bild, tips? 
Hörs!


Vi var på picknick igår, mysigt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Gillar verkligen dina tankar med ord... kram

2010-10-17 @ 20:01:45
Postat av: Vi kan kalla mig sten

Hamnade på din blogg. Man handlar visserligen i en affär men en film eller bok handlar om något.

2010-10-18 @ 12:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0