Otrolig!

Är han inte helt otrolig eller!? Helt underbar! Så underbar röst och hans texter, ja dem ska vi inte ens tala om! Hur lyckas, han varje gång dessutom. Han är så stor, men ändå så jordnära. Inte alla som klarar av det. Helt enkelt, han är helt otrolig!
Till och med när han beskriver sitt skägg gör han det på ett så poetiskt vis att man måste läsa det minst tre gånger innan man blir riktigt nöjd. Sen kan man gärna gå in och läsa det minst tre gånger dagen efter också. Tillslut har man läst det så många gånger att man vet varje liten bokstav han använder sig av. 
Precis likadant är det med hans texter, man kan lyssna om och om igen, blir aldrig trött på dem. Uppfattar dem på olika sätt beroende på vilken person man är. Då slutar allt med att man funderar hur han själv kände och tänkte när texterna skrevs. Tänker han som mig eller som någon annan? 
Otroligt!


En del av hans brev till rockbjörnen som jag fastnade så starkt för:
Jag har ingen ny skiva i huvudet, utan känner mig tvärtom väldigt oinspirerad och håglös, vilket också tydligt syns på mig. Min annars så spirituella uppsyn har fått ge vika för ett höstligt svårmod. Mitt skägg som annars har en lyster lik nyrivna morötters, liknar mer vattniga holkfjäll på en vissnad kardborre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0