Bra dag!

Halloj!

Idag har varit en bra dag, eller okej, har inte hänt något speciellt roligt och så som man kanske tänker om man säger att det har varit en bra dag. Men jag har fått mycket gjort iaf, och det är ju alltid bra!
Gick upp vid 8 typ, gjorde mig iordning, åt frallor som Tobbe köpte på vägen hem från jobbet. Eller hur man nu ska kalla det, ligger ju inte precis på vägen hem, men i vilket fall som helst var de färska och goda. Precis så som frallor ska vara. Så tack Tobbe! 
Sen vid 10 typ så åkte jag till lägenheten. Började pilla lite med väggen där spisen och vårat kakel ska sitta så det kan sätta sig bra. (Jobbigt att förklara). 
Så när jag kände mig klar med det så var det bara att påbörja slipandet på väggen i vardagsrummet. Gjorde typ hälften, eller inte riktigt men nästan, sen blev jag hungrig och drog hem för att hinna laga mat och äta med Tobbe innan han skulle till jobbet. 
Efter mat blev det att städa badrummet, dammsuga lägenheten, diska all disk, duscha blomman (den var dammig och vissen, men nu mår den mycket bättre, dock blev Wilde sur när jag tog "hans" blomma, hehe). 
Liksom när vi har den nya lägenheten så glömmer man bort denna gamla, man låter disken stå och dammsugan vara, för man är mer där borta och renoverar. Så kändes nödvändigt att ta tag i det idag. 
När det var fint här åkte jag tillbaka till lägenhet nummer 2 där det blev att slipa färdigt. Och när klockan blev halv 7 typ åkte jag till Ica för att köpa något att äta ikväll och chips. Hehe, kände jag var värd det idag ;)

Så sammalagt har jag väl slipat 4-5 timmar något, känns i armar och händer kan jag lova. Hoppas bara att det syns på väggen i morgon också så man slipper börja om från början. 

Nu ska jag tydligen ut på promenad med Madde, så hörs!


Glad Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0