15/8-11

Hej! 
Saknat mig och mitt skrivande? Tror inte det va..?

Sitter just nu framför tv:n med en galen katt bredvid mig. Kollar inte så mycket på tv:n. Är reprisen från big brother så vet ju vad som händer så inte jättespännande och som sagt, en galen katt. Då hinner man inte se så mycket heller. Försöker lära honom att inte vara på bordet. men när jag tittar bort är han tillbaka igen. Sen nästa stund försöker han äta sig igenom påsen för att komma åt baconsnackset. Och sen upp på borden igen. 
Det verkar som att han passar på att göra sånt han inte får göra när Tobbe är hemma. Tex bada i vattenskålen.

"WIIILDEEE SLUTA SKVÄTTA I VATTNET", brukar det låta när Tobbe är hemma. Nu är han och jobbar och då låter det ungefär såhär;
"WIIILDE, SLUTA SKVÄTTA MASSA VATTEN, ANNARS BLIR TOBBE RAAAASAAANDEEE!" Och vips så sitter han i fönsret och äter blommor i stället (ja, Wilde alltså, inte Tobbe). Inne i trotsåldern eller?

Men nog om katten nu. 

Har inte hänt mycket idag, slappedag helt enkelt. Men skönt med såna med ibland även om det är lite tråkigt.

I morgon och på onsdag är det jobb som gäller, sen torsdag är det Stockholm med mamma. Myys!
Kommer hem på lördag och då blir det Göteborg med tjejorna. Eller ja, Jenny och Emelie i alla fall. Myys det också!
Tror Tobbe jobbar lördag. Annars hoppas jag han följer med till Göteborg. Får kolla med honom i morgon. 
Han ska i alla fall på kräftskiva i morgon, segt att jag inte kan följa med. Jobbar ju som sagt tisdag, slutar 22 sen börjar jag 6 på onsdag morgon så känns inte som en jättebra idé att dra på kräftskiva timmarna där emellan. hehe. 

Min bror har återvänt till Linköping nu. Så nu är hösten på väg verkar det som. Fast jag tycker det ska bli rätt skönt att komma in i rutiner och sånt igen så jag klagar inte. Ska ju upp och hälsa på honom senare i höst med, Melissa Horn spelar och jag ska dit! Myys det med!

Nu får jag nog vara tyst, känns som jag kan fortsätta skriva halva natten. Var skoj att skriva. Ska nog försöka bli bättre på att skriva texter igen. Längesen jag skrev något nu. Tobbe kanske kan ställa upp och läsa och kritisera..?

Hörs!





Herregud! Glömde ju säga att jag var på bröllop i helgen! Min kusin gifte sig. Massa fint var det. Kände deras lycka enda ner i fötterna! Hoppas jag med får vara så lycklig och ha så fin dag om några år! 
Kom fram två stycken på kvällen med och sa "jag utser din klänning till kvällens sötaste och finaste" och den andra sa "suttit och tittat på din klänning, verkligen jättefin!". Kändes ju inte helt fel att höra något sånt, speciellt inte eftersom jag trivdes väldigt bra i klänningen också. Har dock ingen bild, får fixa någon dag.

Hörs, igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska börja skriva massa igen, är jättekul och spännande att läsa:)



Jag har ju inte ens fått se klänningen på dig:(



Tycker att du ska få ha en sån fin dag tillsammans med mig någon dag!

2011-08-20 @ 00:00:32
Postat av: Anna-Karin

Hej Johanna!

Jag hittade precis hit till din blogg och fick syn på att du hade skrivit om vårt bröllop! Vad roligt att du kände vår lycka ner till fötterna, för vi var ganska lyckliga den dagen ;)

Hoppas att du hade roligt på festen, tror jag har någon bild på dig bland alla de som jag har här hemma, hör bara av dig om du vill att jag ska leta och skicka över!

Kram

Kusinen

2011-10-21 @ 23:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0