24/8-11

Satt och kollade runt efter tips på bröllopsfrisyr för några veckor sedan, var ju på kusinens bröllop för två veckor sedan typ. Så gick jag in på Lindas sminkblogg, har ju sett innan att hon är väldigt duktig på sminkningar och håruppsättningar m.m. 
Då läste jag något om fjäderextensions, ni vet löshår, fast i fjädrar istället för hår. Tyckte det såg väldigt fint ut och lockades lite att prova det själv.
Trivs ju med mitt enga hår så löshår har aldrig lockat, men fjädrarna ska man ju bara ha någon av, som en slinga och det såg fint ut. 
Men jag tänkte att anledningen till att det såg så fint ut var för att hon är så duktig, allt hon gör ser fint ut liksom. Och sen kände jag inte för att gå till frisören och fixa det för dyra pengar osv så jag la tanken bakom mig. 

Så klickade jag in mig, helt ovetandes, på en annan blogg ikväll och såg dessa fjädrar igen (!), då kunde jag ju inte annat än att läsa lite mer om det. Och tydligen behöver man inte gå till frisören, utan gör det jättelätt hemma. Och man har dem precis som sitt egna hår, alltså kan både duscha, platta och föna dem, hur smidigt liksom?

Så nu är ju bara frågan, skulle jag passa i såna eller skulle det se skumt ut. Fast varför skulle det vara så fint på alla andra och fult på mig för? Dum tanke! 

Men en annan fråga jag då har, är det finast med någon rolig färg eller mer som hon på första bilden eller blanda lite typ? 
Och hur många ska man ha?

Så ja, jag önskar mig det i present när Wilde fyller år och får jag inte det då vill jag ha det när Tobbe fyller år en vecka senare! (Bästa tipset till dig Tobbe, hihi) Och ja, jag önskar mig det när dem fyller år. Både för att det är en hel evighet tills jag själv fyller och för att ingen av dem är speciellt bra på att önska sig något så jag hjälper dem på traven lite.
Och jaa, jag har planerat att fira min katt när den fyller år. Och jaa, jag har frågat honom vad han önskar sig.
Och jaa igen, jag tänker köpa paket till honom. Och jaa, han ska få tonfisk istället för tårta, för det gillar han. 
Min bebis. Och jaa, det blev många "och jaa" här nu. Men det bara blev så. 



Bilden från google.


Bilden från Lindas sminkblogg. Där jag såg dem först. 


Bild från foreverhair.se

Kommentarer
Postat av: Sannalitens.se

2011-08-25 @ 13:04:29
URL: http://Sannalitens.se
Postat av: Sannalitens.se

Hej! Jag tänkte kolla om du vill göra bloglovin-byte? I så fall så är min länk här: http://www.bloglovin.com/blog/2681438/sannavinn-sminkborstar-sigma-beaut?claim=3xr3439twts för att följa mig. Skicka mig din länk också, så följer jag dig direkt :)



Om inte: Ska du göra något roligt i helgen? Kramar!

2011-08-25 @ 13:04:34
URL: http://Sannalitens.se
Postat av: vadfanskajagheta.se - Uppsalas största blogg

sv: kul att du är med och tävlar valfritt par UGGs:) gilla gärna inlägget på bloglovin för att öka din chans att vinna :D <3 har du redan gillat så behöver du såklart inte göra det igen ;)

2011-08-25 @ 17:36:48
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0