2011-02-17

Halloj!

Dagen började med att man vaknade av Tobbes klocka, något jag inte alls var beredd på och trodde bestämt att den var nog minst 12, eftersom han skulle jobba natten så brukar han ju sova lite längre.
Har du någonsin känt dendär känslan då man ser på klockan när man vaknar och nästan får panik för att man sovit bort hela dagen, så kändes det när jag hörde den. Men samtidigt orkade jag inte bry mig för kände mig fortfarande helt borta i huvudet och trött i hela min kropp. Så sträckte mig bara efter mobilen och såg att den var 9, har för mig det iaf. Och börjar då fundera på varför i hela friden Tobbes klocka ringer redan. Så hör jag Tobbe säga lite försiktigt, Du minns att vi ska till banken idag va? halv 11.., men icke, det mindes jag inte någonstans! Dock klickade det rätt snabbt i mitt huvud när han berätta men hade aldrig kommit på det själv. Händer inte ofta att jag är så borta och glömmer saker på det sättet, brukar ha rätt bra koll, men icke denna gång.
Så fick bara bli att dra sig upp ur sängen, inte för att jag just nu påstår att det är tidigt att gå upp vid 9, men du förstår hur jag menar.

Sen har dagen inneburit två besök på banken, då hon glömde ett papper vi skulle skriva under så vi blev inringda en gång till. Sen träffa Frida på hennes jobb och snacka lite. Så har vi fikat (Tobbe och jag alltså), ätit lunch, kvällsmat och fått tillbaka bilen. Då blev det en runda till Willys för att köpa billig fläskfile till nästa vecka. Ja vi planerar överdrivet långt fram men man tjänar på att göra det.
Och nu är Tobbe på jobbet, jag sitter och tittar på något skit på tv, ska ändå gå och lägga mig snart så bryr mig inte riktigt om vad det bjuds på för program och Wilde försöker äta chips från våran nyinköpta maxibag.

Men nu blir det att borsta tänderna, bädda ner mig i sängen och sedan ropa på Wilde så jag kan bädda ner honom under sin filt och sova gott fram tills att Tobbe kommer hem, då han troligtvis tar över Wildes plats i sängen och Wilde föflyttar sig ut i soffan.
Och ja, jag behandlar Wilde, som faktiskt är katt, som våran bebis. Men Tobbe är rätt bra på att ha honom som bebis också, vill ju att han ska ha det bra! Sen är han ju så söt med..

Nu räcker det, hörs!


Så kunde jag sett ut nu, men har inte orkat byta till min rosa bebisdräckt idag
..

Kommentarer
Postat av: Madde Oh

Du är lika mysig med din rosa bebisdräckt!:D dem är så goa, skulle också vilja ha en sån. Det får bli nästa inköp när man har pengar ;)....typ. om hundra år eller så, känns det som haha.

2011-02-21 @ 08:48:41
URL: http://ohlssonmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0