Tror inte jag fattat än..

Hahah satt precis och läste en blogg, så stod det att tjejen, hon som skriver bloggen alltså, och hennes kille skulle skriva på papper i morgon och få nycklar till sin nya lägenhet. Och samtidigt som jag läser det kommer tanken "Meeh jag vill också ha ny lägenhet, orättvist ju!", upp i mitt huvud. Så sitter jag lite sådär små suckandes och bitter, eller hur man nu ska förklara det. Du vet dendär känslan man får när någon annan får något som man själv vill ha. Och just i det ögonblicket känns hela livet helt hopplöst och som att man aldrig får någonting. Men precis när jag tänkt färdigt meningen och suckat någon suck för mig själv kommer jag på att jag och Tobbe får ju med våran lägenhet snart! Bara typ 18-19 dagar kvar!
Då kände jag mig inte så avundsjuk längre. För vi ska ju till och med få våran egna bostadsrätt, inte hyresrätt. Kan det bli bättre eller!?
Ska bli så skönt att flytta härifrån, få sitt egna liksom. Lycka!

Märkte även nu att jag överanvänder ordet "ju". Har dock tagit bort några ju ur texten ovan för att det lät bättre så. Därför är det viktigt att alltid läsa det man skriver en gång extra, för ibland låter det inte likadant nerskrivet som det gjorde i huvudet. Intressant va?

Nu ska jag återgå till mitt bloggläsande, sen får det bli att sova. Godnatt!


Gammal bild, det enda som finns på Tobbes dator.
Min är på lagning.. Tror jag..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att det kan vara jag som får dig att skriva det. Jag gör ju det hela tiden i mina sms;P



Jag har massa bilder på dig på datorn. Men dom ligger inte där du letar bara;)

2011-03-14 @ 06:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0