2/11-11

Halloj!

Här ligger jag i soffan fem kilo tyngre än innan jag la mig här, Stina var ju här igår. Hon hade chips med sig som hon lämnade kvar till mig, hon tyckte inte de var så goda, och de är tydligen slut nu. Nej jag har inte ätit hela påsen ikväll, bara en liten del av den. Men ändå. Känner mig rätt mätt.
Denna dagen har gått ut på att jobba. Trevligt om jag får säga det själv, och det får jag!
Det är inte klokt vad vissa människor blir tacksamma för att man hjälper dem lite, det ingår liksom i mitt jobb men de blir så glada så jag tror bestämmt jag förlänger deras liv med flera år. Men gud vad kul det är att hjälpa såna människor också, om man jämför med de sura personerna som inte ens säger tack. Känns inte så givande att hjälpa såna. Visst, det är mitt jobb, men ett tack har la aldrig skadat någon?

Nä nu känner jag att jag bara babblar på utan någon mening i det, inte bra!
Woohoo, har varit hemma nästan 3 timmar och NU märker Wilde mig. Tror han saknar egentid ibland. Haha ofta man har en katt som är grinig för att man bryr sig och är hemma för mycket. Vet dock inte om Tobbe har roat Wilde idag, har inte pratat med honom. Men av Wilde att dömma så verkar det som att han inte vill se oss på flera veckor. 

Nu babblar jag på igen, vad är det med min hjärna idag? Tror jag behöver någon att prata av mig med. 
Får gå och lägga mig och sova istället. Sova tills Tobbe kommer hem så sover jag lite till. Sen vid 12 drar jag upp honom ur sängen så vi kan laga pannkakor. Gooott!

Godnatt!


Ungefär såhär ser vi ut just nu, Wilden och jag.. 
Wilde är egentligen en hona, så veterinärerna trodde han hette Wilde för att han var så vild. Men han heter så för att vi tror det är en hane. Eller okeej, vi tror inte det längre. men vi säger fortfarande att det är en hane. Han beter sig som en hane och äter som en häst och pratar som en pratglad pappegojja och stoppar allt han hittar på golvet i munnen, värre än en bebis. Sen är han liten som en kattunge. Men han kommer alltid vara våran lille plutt bebis som är en han och heter Wilde, både för att han är vild och för att han är en han.. 
Lite Wilde-fakta såhär på kvällen. Blablabla.. Sluta tjata Johanna, gå och lägg dig.. Okeeeej.. 


Neeej, men just det! Min bror fyllde ju år idag. Eller igår om man tittar på datumet, den 2 november helt enkelt! 
Av mig fick han öl, av mamma och pappa fick han mycket annat. Grattis till han för tredje och sista gången idag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0