27/9-11

Tänkte en tanke och samtidigt som tanken gick genom mitt huvud logga jag in här för att kunna skriva ner den.
Och nu är jag inloggad och redo att skriva, dock har tanken försvunnit. Händer alldeles för ofta detdär!

Hade varit roligt att komma igång med skrivandet igen. Då menar jag inte här på bloggen utan dikter och noveller, sånt jag skrev en hel drös med förr. Känns som att min hjärna har dött en del på senaste tiden. Ingen fantasi, inget flyt och stavningen har jag nog lagt av mig någonstans. Allt går trögt helt enkelt. 
Ett exempel, innan idag skulle jag skriva en lapp till mamma och pappa, så skulle jag använda mig av ordet "förmiddag" och "eftermiddag". Fick stanna upp efter förmid.. och fundera på om det är med ett eller två D. 
Jag menar, jag hade svårt att veta om det skulle vara två D:n när jag var 6 år, inte 20! 

Och att skriva för hand ska man ju inte ens tala om, ser inte ens själv vad jag skriver längre. Har aldrig haft någon handstil att skryta över, men nu vågar jag ju knappt visa det för mig själv för den är så oläskligt ful. Ajaa, tur man använder datorn oftast nu för tiden. 

Borde hitta någon frivillig som vill hjälpa mig att komma igång med skrivandet igen. Typ sätta en deadline (heter så va?), när en text ska vara klar och sedan får personen i fråga läsa texten och säga vad som är bra och vad som inte är så bra och hur jag ska bättra den osv. 
Måste dock vara en ärlig person som kan med och säga att texten är värdelös om den nu skulle råka vara det. Men säger personen att texten är det bästa den läst ska jag kunna lita på det också. 


Jaja, lyckades visst få ihop ett litet inlägg även om mina tankar hade gått och lagt sig. Tur det va? 
Ska väl också gå och lägga snart, göra tankarna sällskap. Tobbe jobbar natten inatt så får sova bredvid Musse Pigg och Bosse-Bo istället. 
Hahah ja, Emma. Jag har döpt sälen till Bosse-Bo. Erkänn du älskar det!? 

Godnatt!


Jag och Bosse-Bo!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du haft en bra dag än så länge? ;)

kram, http://hannalovisasol.blogg.se

2011-09-28 @ 15:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0